Min hälsoresa

Med träning och god LCHF-mat ska jag lyckas!

Mocca-ägglatte

I dag har jag testat den omtalade ägglatten, låter inte så god gjorde en modifierad version av den med kakao och proteinpulver. Den smakade helt okej förutom skummet på slutet ;) Blev även mätt på den trodde jag inte men inehåller ju en del kalorier så det ganska bra, perfekt att ta med till jobbet när jag jobbar natt och även på kurser där det bjuds på "lättare fika" alltså vitt bröd och socker till saft och kaffe. Här är receptet på den ägglatten jag gjorde.
 
Ingredienser
2 ägg gulor
50g smör
2 dl vatten
1-2 msk proteinpulver (chokladsmak)
2 tsk kakao
1-2 tsk pulverkaffe
 
Utförande
Smält smöret i en kastrull tillsätt vattnet (tog vatten från vattenkokan) koka en kort stund. Separera ägget, mixa "smörvattnet" och tillsätt äggulorna långsamt fortsätt mixa lite till och tillsätt sedan de resterande ingredienserna (blanad de gärna i en kopp innan) i omgånar mixa tills det är klart.
 
Jag hade ingen mixer när jag gjorde den men det fungerade bra med vispen till mixern.
 
Snabbt lätt och gott =)
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: