Min hälsoresa

Med träning och god LCHF-mat ska jag lyckas!

3 rättersmiddag

I lördags fyllde en god vän till mig år och i födelsedags pressent önskade hon sig en god LCHFmiddag. Till historien tillhör att hon är nyfiken på att själv börja med LCHF.
 
Till förrätt blev det ostships huvudrätt Baconlindad fläskfilé med ugnsstekta grönsaker och till efterätt chokladmouse. All mat blev väldigt lyckad receptet på fläskfilén ska ni få här de andra kommer någon annan dag.
 
Backonlindad fläskfilé
Ingredienser:
En fläskfilé
100g cream chees
3 vitlöksklyftor
1,5 paket bacon
 
1 Aubergin
1 paprika
1 stor näve chempinjoner
1 rödlök
1/2 dl balsamvinäger
1dl olivolja
 
Börja med att sätta på ugnen på 200 grader.
Hacka eller pressa vitlöken och blanda ner i osten skär sedan fläskfilén "platt" (som en rulltårta skär ett snitt på sidan rulla skär ett snitt och rulla).
Osten bres på fläskfilen och rullas sedan ihop. På ändarna lägger jag två baconhalvor och rullar sedan på baconen så hela filén är täckt. Förstek filén i en stekpannan så baconet "fastnar" innan den läggs i en ugnsform.
Grädda i 15min under tiden skär upp grönsakerna i lagom bitar och strö över oljan oc vinägern. När tiden är slut lägg grönsakerna under och vid sidan av filén och grädda i ytterligare 15 min.
 

Till maten serverade jag en egen gjord aioli och ett glas rött vin. Smaklig måltid =)
Taggar: kött, huvudrätt;
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: