Min hälsoresa

Med träning och god LCHF-mat ska jag lyckas!

Mättsam omelett

I dag har jag en del att göra innan jobbet så kommer inte hinna äta något innan 17 för att inte bli hungrig blir det en mättsam omelett. Detta är min favorit omelett som jag kan göra ganska ofta ibland utan kött bara för att den är god.
 
Ingredienser:
1/2 pkt bacon
2 ägg
2-4 msk grädde
1dl riven ost (eller 5 skivor)
svartpeppar
salt
oregano
 
Förstek baconen tills den blir så knaprig du vill ha den. Blanda ägg, svartpeppar, salt och grädde och häll den över baconet (ja lägger baconet i ena halvan av pannan). När omeletten börjar bli klar så lägg osten över omeletten (lägger den där det inte ligger någon bacon). När osten smält krydda med oregano, dubbelvik och servera.

Smaklig frukost =)


 
Taggar: frukost, lunch, mellanmål;
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: