Min hälsoresa

Med träning och god LCHF-mat ska jag lyckas!

Löpning med GRC

Igår em/kväll var jag ute och sprang med Göteborgs Running Club. Motivationen var inte på topp och hade svårt att andas vissa delar (nådde maxpuls) men måste säga att det gick bra ändå.

En tradition som finns när vi springer är att man hejar på de sista tappra löparna när dom kommer upp för backen. När jag kämpat mig upp så var det ingen som applåderade kändes konstigt men härligt eftersom det betydde att det fanns fler en bit bakom mig. Så i väntan på dom så tog jag och sprang upp för den frivilliga trappan vilken känsla. Var med lätta ben man joggade ner för backen igen...

Passet i korthet:

  • Uppvärmning 1500m löpning
  • Stretching
  • Löpskolning (höga knän, spark i baken, hälgång m.m)
  • En cirkel som man springer så många varv man orkar i 8min vila 45sek och 8min till 
    *ca: 800m spring så fort du orkar
    *5st upphopp med inhopp
    *grodhopp/utfallssteg (varannan gång)
    *spurta 400m i backe och jogga ner.
  • Snabb jogg upp för backen till vattentornet + trappan (om man är klar tidigare spring ner en bit och upp igen)
  • Jogga ner
  • 30 grodhopp och spring upp för halva backen så fort man orkar
  • Stretch + avslutningsvågen

 

Taggar: GRC, löpning;
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: